Bijna

Gooi je vraag in dit formulier hieronder. Dan nemen we contact met je op zit je natuurlijk nog nergens aan vast.

Een komkommer tegen mensenhandel

De vraag

De Gemeente Groningen organiseert in 2021 voor het eerst de Week tegen de Mensenhandel, met als thema Arbeidsuitbuiting. Maar, hoe maak je het grote publiek nou bewust van deze alom aanwezige problematiek?

Ons antwoord

Organiseer een jaarlijkse awardshow, waarbij je steeds twee bedrijven uitlicht. Het bedrijf dat het heel goed doet qua arbeidsomstandigheden krijgt de Gouden Komkommer, het bedrijf dat het echt nog veel beter moet doen, ontvangt de Kromme Spijker.

Hoe we dat bedachten

In een slechts twee uur durende sessie van Probleemoplossers bedenken vijf creatievelingen drie sterke concepten om de vraag te beantwoorden. De awardshow wordt gekozen als het plan waar we een kleine pilot mee draaien. Kleine twist, we doen het meteen, tijdens het congres over dit zware onderwerp. Mooiedingenmakers Wouter Zwarteveen en Denise Beekman, beide aanwezig bij de brainstormsessie, voeren de show uit, met actrice Denise als verontwaardigde ontvanger van de Kromme Spijker.